پیام رهبرمعظم انقلاب برای افتتاحیه مجلس دوازدهم: دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشید | یکی از خصوصیّات شهیدان پرواز اردیبهشت، رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود مراسم آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۷ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم دفاع دادستان دیوان بین‌المللی کیفری از درخواست حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی رسانه صهیونیست: نتانیاهو در تبادل اسرا با حماس کارشکنی می‌کند یک هیأت رژیم صهیونیستی برای انعقاد قرارداد تسلیحاتی به آمریکا می‌رود عفو بین‌الملل خواستار بررسی سه مورد جنایت جنگی اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری شد اسرائیل مدعی ترور دوتن از رهبران مقاومت حماس شد بورل: اسرائیل، اعتبار اروپا را در مخاطره می اندازد حماس: آمریکا و بایدن مسئول جنایت در رفح هستند جنایتی دیگر در رفح با بیش از ۳۰ شهید توسط صهیونیست‌ها (۷ خرداد ۱۴۰۳) شهادت بیش از ۱۹۰ فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته (۶ خرداد ۱۴۰۳) وزیر خارجه سودان: ایران این مرحله حساس را با موفقیت پشت سر می‌گذارد جهاد اسلامی: عملیات جبالیا ضربه استراتژیک بزرگی به اسرائیل و آمریکا بود لاپید: دفتر نتانیاهو عامل انتشار ویدئوی تمرد نظامی است دیدار سفیر کویت در ایران با استاندار خراسان رضوی هلاکت و زخمی‌شدن ۲ نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) عملیات استشهادی در شمالی شرقی الخلیل (۶ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: ثبات قدم اعضای دولت، نشان از اقتدار است تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و مطالبه توافق تبادل اسرا رایزنی سفیر ایران با وزیر کشور عربستان درباره حج
سرخط خبرها

آمریکا برخی اطلاعات بالون چینی را از حالت طبقه بندی خارج می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۹۵۰۸
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
آمریکا برخی اطلاعات بالون چینی را از حالت طبقه بندی خارج می‌کند
گفته می‌شود آمریکا قصد دارد برخی اطلاعات در مورد بالون چینی را با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته سه مقام دولتی، دولت بایدن در نظر دارد برخی اطلاعات مربوط به بالون بحث برانگیز چینی را از حالت طبقه بندی خارج کند. واشنگتن ادعا می‌کند این اطلاعات شامل جزئیات پرواز بالون‌های نظارتی چین بر فراز ده‌ها کشور دیگر در سراسر جهان است.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد دولتی آمریکا نیز گفت واشنگتن با دیپلمات‌های خارجی ۴۰ کشور درباره بالون بحث‌برانگیز چینی جلسات توجیهی برگزار کرده است.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولتی آمریکا می‌گوید وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه به حدود ۱۵۰ دیپلمات خارجی در ۴۰ سفارتخانه اطلاع رسانی کرده و اطلاعات خود در خصوص بالون چینی را به اشتراک گذاشته است.

این مقام دولتی مدعی شد: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم تا جایی که ممکن است با کشور‌های دیگر که مستعد این نوع عملیات‌ها هستند، اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذاریم.»

واشنگتن می‌گوید بالون مذکور تحت کنترل ارتش چین بوده است و ادعاهایی در مورد نظامی بودن آن مطرح کرده است.

هفته گذشته آمریکا اعلام کرد یک بالون چینی را بر فراز ایالت مونتانا شناسایی کرده و ادعا کرد که این بالون کاربرد جاسوسی داشته است. پیدا شدن این بالون واکنش مقامات آمریکایی را برانگیخت و تنش بین دو کشور را افزایش داد. چین می‌گوید بالون مذکور استفاده علمی داشته و تصادفی از مسیر خود دور شده و وارد حریم هوایی آمریکا شده است.

رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنرانی سالانه خود در کنگره هشدار داد که اگر چین حاکمیت آمریکا را تهدید کند، واشنگتن اقدام متقابل انجام خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->